Avís: l'execució de JavaScript està desactivada en el navegador. És possible que no puguis respondre totes les preguntes de l'enquesta. Verifica els paràmetres del vostre navegador.
Assistent per als tràmits i gestions de padró

Benvingut/uda,
Mitjançant aquest assistent podràs obtenir la informació necessària per realitzar tràmits i gestions relacionades amb el padró d’habitants de l'Ajuntament d'Olot.
Escull entre les opcions que t’aniran apareixent i al final podràs accedir al tràmit o a la informació que correspongui.

Aquesta enquesta és anònima.

El registre de les teves respostes no contindrà cap dada que t’identifiqui, excepte en el cas que una pregunta de l'enquesta ho demani explícitament.

Si has fet servir una clau per accedir a l'enquesta, assegura't que aquesta clau no formi part de cap de les teves respostes. La clau es gestiona en una base de dades separada de l'enquesta i només s’utilitza per indicar si l’has completat o no. No hi ha cap manera d'identificar les teves respostes a partir d'aquesta clau.

Estàs empadronat/ada a Olot?
Estic empadronat/ada a Olot i vull...

•    Per modificar dades personals (nom, cognoms, nacionalitat, canvi de número de document, lloc i/o data de naixement), has de presentar el document d’identitat vigent amb les dades que cal actualitzar:

  • En línia: mitjançant una instància electrònica. Enllaç
  • Presencialment: demanant cita prèvia a través d’aquest enllaç. Cita prèvia

________________________________________
•    Per un canvi de nivell d’estudis només has d’enviar un correu electrònic a estadistica@olot.cat i comunicar-ho.

 

No estic empadronat/ada al municipi i...
L’Ajuntament rep les defuncions cada dos mesos. No obstant això, si ho necessites, pots comunicar la defunció immediatament.

Has de presentar el certificat literal de defunció:

  • En línia: Mitjançant instància electrònica. Enllaç
  • Presencial:Demanant cita previa a través d'aquest enllaç. Cita prèvia
El nou domicili és dintre del municipi?

Nou empadronament o canvi de domicili dintre del municipi:

Des d’aquest servei, pots comunicar a diferents organismes de l’Administració General de l’Estat (DGT, Agència Tributària, Direcció General de la Policia, Seguretat Social, etc.) el teu canvi de domicili sense haver-hi d’anar presencialment.

https://cambiodomicilio.redsara.es

En un termini de dos mesos la baixa constarà en el padró.

Moltes gràcies.

Certificat d’empadronament individual, certificat d’empadronament individual històric i certificat de convivència actual
Com pots obtenir-los:

  • En persona a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament presentant el document d’identitat original.

Si la sol·licitud del certificat es fa a través d’una altra persona major d’edat cal la seva autorització per escrit i la fotocòpia del seu document d’identitat.

(Es recomana sempre la reserva d’una cita prèvia en cas d’expedició de volants i de certificats d’empadronament per evitar esperes innecessàries.) Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/

  • Telemàticament des de la CARPETA CIUTADANA (descàrrega automàtica en PDF).

Per accedir a la CARPETA CIUTADANA cal identificar-se amb l’idCAT Mòbil o amb el certificat digital. CARPETA CIUTADANA

  • Amb una sol·licitud telemàtica mitjançant la Seu Electrònica.

El certificat s’enviarà a l’adreça electrònica que s’especifiqui dins un termini aproximat d’una setmana.

Per presentar la sol·licitud cal identificar-se amb l’idCAT Mòbil o amb el certificat digital.

Si la sol·licitud del certificat es fa a través d’una altra persona major d’edat cal adjuntar l’autorització de representació i la fotocòpia del seu document d’identitat.

https://seu-e.cat/ca/web/olot/tramits-i-gestions

  • Presencialment a una oficina de registre diferent de l’Ajuntament d’Olot utilitzant el servei de finestreta única (presentació d’una sol·licitud o d’un escrit per a una altra administració pública).

El certificat s’enviarà a l’adreça electrònica que s’especifiqui.

Aquestes poden ser:

- L’Administració General de l’Estat.

- Les administracions de les comunitats autònomes.

- Les entitats que integren l’Administració local.

- El sector públic institucional (la seva integració està regulada en l’article 2.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).

- Les oficines de Correus, tal com s’estableixi reglamentàriament.

- Les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d’Espanya a l’estranger.

- Les oficines d’assistència en matèria de registres.

- Qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

Si la sol·licitud del certificat es fa a través d’una altra persona major d’edat cal adjuntar l’autorització de representació i la fotocòpia del seu document d’identitat

He canviat de domicili i la nova residència no és a dintre del municipi.
La nova residència és a dintre del territori espanyol?

Tens nacionalitat espanyola?

Canvi de domicili a un altre municipi de l'estat espanyol

Cal que t'empadronis en el municipi on viuràs.

Hi ha menors?
Els dos progenitors estan empadronats al mateix domicili?

Empadronament sense cap dels progenitors
Posa’t en contacte amb l’OAC al telèfon 972 279 100 o per correu electrònic a atencioalciutada@olot.cat.

Canvi de domicili a un altre país amb nacionalitat espanyola
•    Si tens nacionalitat espanyola i has traslladat la teva residència a un altre país cal que et registris al consolat espanyol més proper al teu domicili.
•    Si ets major de 16 anys és requisit indispensable emplenar l’imprès “Declaració explicativa de l’elecció del municipi d’inscripció a efectes electorals...”.
•    L’Institut Nacional d’Estadística ens comunicarà la teva baixa.

Autoritzarà l’empadronament el progenitor que NO residirà amb vosaltres?

Empadronament amb els dos progenitors
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la documentació següent:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin (com és el cas del nadons), el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per tal d’acreditar la representació legal.
  4. Els progenitors han de signar al mateix full padronal. En cas d'alta d'un nadó, pot comparèixer només un progenitor.
Tens sentència sobre la guarda i custòdia del menor per empadronar?

Empadronament amb un dels progenitors sense autorització però amb sentència de custòdia compartida
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la documentació següent:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat. No s’admet cap tipus de declaració responsable.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin (com és el cas del nadons), el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per tal d’acreditar la representació legal.
  4. Per empadronar el menor, cal portar un d’aquests dos documents:
  •  Sentència judicial de guarda i custòdia compartida on consti explícitament el domicili de residència del menor o s’autoritza l’empadronament amb el progenitor sol·licitant.
  • Prova documental que acrediti que tots dos progenitors estan d’acord amb l’empadronament o bé una nova resolució judicial que indiqui quin és el domicili d’empadronament del menor.

Empadronament amb un dels progenitors sense autorització però amb sentència de custòdia exclusiva.
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la documentació següent:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin (com és el cas del nadons), el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per tal d’acreditar la representació legal.
  4. Sentència judicial de guarda i custòdia en exclusiva a favor del progenitor sol·licitant.
  5. Emplenar i signar l’imprès de “Declaració responsable per a l’empadronament de menors amb només un progenitor quan no hi ha consentiment d’ambdós ni autorització judicial i el sol·licitant té atribuïda la guarda i custòdia en exclusiva”.

Empadronament amb un dels progenitors sense autorització ni sentència de custòdia.
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la documentació següent:

  1. Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat. No s’admet cap tipus de declaració responsable.
  2. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  3. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin (com és el cas del nadons), el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  4. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per tal d’acreditar la representació legal.
  5. Per empadronar el menor, cal portar un d’aquests dos documents:
  • Sentència judicial de guarda i custòdia compartida on consti explícitament el domicili de residència del menor o s’autoritza l’empadronament amb el progenitor sol·licitant.
  • Prova documental que acrediti que tots dos progenitors estan d’acord amb l’empadronament o bé una nova resolució judicial que indiqui quin és el domicili d’empadronament del menor.

Empadronament amb un dels progenitors i autorització.
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la documentació següent:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin (com és el cas del nadons), el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per tal d’acreditar la representació legal.
  4. El progenitor que no s’empadrona, un d’aquests documents:
  • Signar el mateix full padronal.
  • Autorització d’empadronament del menor d’edat signada davant de notari o de funcionari públic.
  • Poders notarials pels quals o bé se cedeix la pàtria potestat (no la guarda i custòdia) o bé, entre d’altres, s’autoritza que el menor s’empadroni al mateix domicili que el progenitor que ho sol·licita.

Empadronament amb casos especials
Contacteu amb l’OAC de l’Ajuntament per telèfon al  972 279 100 o per correu electrònic atenciociutadana@olot.cat

La teva situació requereix una atenció personalitzada per tal de veure quina és la millor opció per empadronar-te.
Però necessitaràs, com a mínim, la documentació següent:

  1. Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.
  2. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  3. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no el tinguin (com és el cas del nadons), el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  4. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per acreditar la representació legal.

Empadronament amb rebuts de subministrament
Necessitareu la documentació següent:

Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Els menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin, el llibre de família o el certificat de naixement serà suficient.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per acreditar la representació legal.
  4. Tots els majors d’edat han de signar el full padronal (o han de comparèixer tots o ...).
  5. Factura i rebut de subministraments (aigua, llum i/o gas) corresponents al consum dels dos darrers mesos (una factura i un rebut si la facturació és bimensual i dues factures i els rebuts si la facturació és mensual).
  6. El titular de les factures i dels rebuts dels serveis de subministrament ha de signar al mateix full padronal.
  7. Tots els majors d’edat que s’empadronen han de signar el full padronal (o han de comparèixer tots).

 

Empadronament amb autorització del titular
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la següent documentació:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Per als menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin, el llibre de família o el certificat de naixement.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per acreditar la representació legal.
  4. El contracte de lloguer vigent acompanyat del rebut del mes en curs o bé el títol que acrediti la propietat, segons sigui el cas.
  5. Tots els majors d’edat han de signar el full padronal (o han de comparèixer tots).
  6. Imprès d’autorització del titular acompanyat de la fotocòpia del document d’identitat o bé signar al mateix full padronal.
  7. Si el titular de l’habitatge no figura com a empadronat i hi ha altres persones empadronades, cal l’imprès d’acceptació d’inclusió signada per un major d’edat que hi consti empadronat.
  8. Tots els majors d’edat que s’empadronen han de signar el full padronal (o han de comparèixer tots).

 

Empadronament de propietari/ària
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la documentació següent:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Escriptures o nota simple del Registre de la Propietat en el cas que el rebut de l’IBI no vagi a nom teu.

Empadronament amb contracte de lloguer
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/
Necessitaràs la següent documentació:
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Per als menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin, el llibre de família o el certificat de naixement.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per acreditar la representació legal.
  4. Contracte de lloguer vigent acompanyat del rebut del mes en curs.
  5. Tots els majors d’edat que s’empadronen han de signar el full padronal (o han de comparèixer tots).

 

Canvi de domicili a un altre país sense nacionalitat espanyola
Important: la documentació ha de ser original i vigent. Quan s’aportin documents d’altres països han d’estar traduïts al català o castellà per un traductor jurat.

  1. DNI, NIE o passaport de tots els majors de 14 anys per empadronar.
  2. Per als menors de 14 anys, el document d’identitat. En cas que no en tinguin, el llibre de família o el certificat de naixement.
  3. Llibre de família o certificat de naixement dels menors d’edat per acreditar la representació legal.
  4. Si encara ets a Olot: sol·licitud de baixa d’estranger per trasllat d’estranger signada davant de l’OAC.
  5. Si ja ets fora d’Olot: enviar per correu postal la sol·licitud de baixa d’estranger per trasllat a l’estranger acompanyada de la fotocòpia del document d’identitat. S’ha d’enviar a la següent adreça:

AJUNTAMENT D’OLOT
Departament d’Estadística i Població
Passeig del Bisbe Guillamet, 10
17800 OLOT (GIRONA-SPAIN)

Certificat històric de convivència

Com pots obtenir-lo:

  • En persona a l’OAC de l’Ajuntament presentant el document d’identitat original.

Si la sol·licitud del certificat es fa a través d’una altra persona major d’edat cal la seva autorització per escrit i la fotocòpia del seu document d’identitat.

(Es recomana sempre la reserva d’una cita prèvia per expedició de volants i certificats d’empadronament per evitar esperes innecessàries.) Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/

  • Sol·licitud telemàtica mitjançant la Seu Electrònica.

El certificat s’enviarà a l’adreça electrònica que s’especifiqui dins un termini aproximat d’una setmana.

Per presentar la sol·licitud cal identificar-se amb l’idCAT Mòbil o amb el certificat digital.

Si la sol·licitud del certificat es fa a través d’una altra persona major d’edat cal adjuntar l’autorització de representació i la fotocòpia del seu document d’identitat.

https://seu-e.cat/ca/web/olot/tramits-i-gestions

  • Presencialment a una oficina de registre diferent de l’Ajuntament d’Olot utilitzant el servei de finestreta única (presentació d’una sol·licitud o d’un escrit per a una altra administració pública).

El certificat s’enviarà a l’adreça electrònica que s’especifiqui.

Aquestes poden ser:

- L’Administració General de l’Estat.

- Les administracions de les comunitats autònomes.

- Les entitats que integren l’Administració local.

- El sector públic institucional (la seva integració està regulada en l’article 2.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).

- Les oficines de Correus, tal com s’estableixi reglamentàriament.

- Les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d’Espanya a l’estranger.

- Les oficines d’assistència en matèria de registres.

- Qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

Si la sol·licitud del certificat es fa a través d’una altra persona major d’edat cal adjuntar l’autorització de representació i la fotocòpia del seu document d’identitat.

 

Exclusió de persones inscrites al domicili
Aquest tràmit ha de fer-se de manera presencial. Reserva cita prèvia a l’OAC des de l’enllaç següent: https://citaprevia.ubintia.com/olot/

El titular de la propietat o l’arrendament de l’habitatge, que consti empadronat en el domicili, haurà de comparèixer davant de l’Oficina d’atenció al ciutadà per tal de comunicar les persones que ja no resideixen en el seu domicili i, per tant, sol·licita la seva exclusió.

Per poder comunicar la exclusió, la persona que ja no hi viu, ha de portar un mínim de sis mesos empadronada en el domicili.